zondag 21 augustus 2011

pennenzak (poging 1)

Ik had reeds aangehaald dat ik een nieuwe pennenzak wou maken. Deze morgen had ik eindelijk wat tijd, goesting en durf. Mijn materiaal lag klaar en deze handleiding van Oontje had ik al duizend keer bestudeerd, dus nu zou het er eindelijk van komen! Ik zou dat kunnen!


Ik koos wat stofjes in de kleurtjes en stijl van mijn nieuwe boekentas en ging aan de slag. Het verliep zelfs redelijk vlot tot ik aan een hekelpunt kwam : de hoeken. Oontje postte na die eerste handleiding ook een tweede tutorial waarin de afwerking van de hoeken netjes wordt uitgelegd, zodat je geen ongewenste flapjes meer hebt. Zucht... deze handleiding had ik echter nog geen duizend keer bestudeerd en ik gaf het al snel op. Dit ligt helemaal aan mezelf hoor en misschien een klein beetje aan de zoon die het vervelend vond dat ik lawaai maakte (naaimachine) tijdens zijn favoriete ochtendprogramma. Lichtelijk opgejaagd besloot ik dan maar flapjes te hebben.


 En voliĆ , het resultaat kan er mee door,  MAAR
  • volgende keer probeer ik zeker zonder flapjes
  • kies ik zeker een ander stofje want dit stofje was nogal stijf waardoor het erg kreukt
  • neem ik dunnere vlieseline want dit droeg precies extra bij tot de kreuken
  • maakt ik de pennenzak misschien een maatje kleiner 
Al bij al lijkt het tenminste op een pennenzak en kon ik de instructies relatief goed volgen, dus ben ik redelijk tevreden, maar niet voor de volle 100%.  Nu ja, oefening baart kunst en dat gaan we deze week dan zeker maar doen. Gelukkig heb ik veel collega'tjes die het niet erg vinden om rond te lopen met mijn trials en anders toch maar gaan eisen dat ik hun ook zo'n pennenzak moet maken.

1 opmerking: