vrijdag 22 juli 2011

missie rommelmarkt

Geslaagd! Om zes uur - geeuw- was ik paraat en blijkbaar was nog errug laat want iedereen was al ijverig aan het opstellen! Daardoor stond ik helemaal op het einde van wel 450 kraampjes of om het positief te zeggen helemaal in het begin langs de andere kant ;-) Ik heb onbekende spieren moeten aanspreken om de tent alleen op te zetten en wonderbaarlijk is het nog gelukt ook! De bedoeling was om het vrolijkste kraampje van den hoop te zijn en het is aan u om te oordelen of dat geslaagd is :


Ondanks het vroege uur waren er al snel kopers en die zijn gelukkig de hele dag blijven langskomen. Aangezien dit de eerste keer was dat ik deelnam aan zo'n 'evenement' had ik geen idee wat te verwachten. Ik heb echter naar de toekomst toe wel enkele lessen geleerd!

Les 1: vroeger vroegst
Zorg dat je toch vroeger bent dan verwacht zodat je een leukere staanplaats hebt.
Ik had de indruk dat diegenen die eerst passeerden liever hun aankoop even uitstelden omdat ze niet onmiddellijk aan de eerste kraam al iets wilden kopen. Voor diegenen die mij als laatst zagen, tja die hadden hun centjes al gespendeerd.

Les 2 : plastieken zakjes!
Zo ver had ik uiteraard niet nagedacht, maar wel logisch.

Les 3: Pingelgedrag
Zelf ben ik als het daar op aankomt een totale seut en betaal ik braafjes wat men vraagt, maar dat doen veel anderen dus niet.Vraag daarom zeker een beetje meer zodat je gemakkelijk wat van je prijs kunt laten zakken. Jij content en de koper ook content.

Dit gezegd zijnde heb ik toch wel de smaak te pakken en denk ik dat ik gerust nog es e rommelmarktje wil doen :-)

Ps Hier nog wat pics van nieuwe frutselprobeersels naar aanleiding van de markt.



4 opmerkingen:

  1. Dank voor je aanmelding bij de Ultieme Mamablogs Lijst! We wilden je toevoegen, maar kunnen de button van de Mamablogs nog nergens vinden!

    Het Mamablogs Team
    http://www.demamablogs.bogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je wat van je maaksels kunnen verkopen? Mij is dat niet gelukt op een gewone rommelmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hela, op welke rommelmarkt stond jij dan? Ik had daar precies eens moeten passeren :)

    BeantwoordenVerwijderen