zondag 17 juli 2011

Rommelmarkt

In de zomer ga ik graag eens snuiten op verschillende rommelmarktjes. Je kan er echt leuke spulletjes vinden. Deze keer ga ik het echter anders aanpakken, ik ga voor het eerst zelf eens op een rommelmarkt staan.
Sinds de zoon in ons leven kwam, stapelen de dingen zich hier op, u kent het wel...
Soms (lees : vaak) lijkt het hier wel een ontplofte bende en de luie huisvrouw die ik ben, kan de hoop  gewoon niet aan. Aangezien ik twee maanden verlof heb, heb ik dus geen excuus om het hier eens grondig uit te mesten. En wat doe je dan met alles wat eigenlijk weg mag? Juist. Rommelmarkten.
Speelgoed, kleren van de zoon, schoenen van de zoon, boeken, kleren van mij, handtassen, schoenen, sjaals, boeken, dvd's, nog eens boeken, luiertas, jassen en euhm boeken... Alles wordt hier dus verzameld om aan een mini prijsje verkocht te worden, allez dat hoop ik toch.
Nu gaan niet alleen al de oude spullen weg, ik ben ook ijverig aan het naaien om eens wat van mijn frutsels te verkopen...
Daarom staat mijn naaimachientje niet stil te laatste dagen : bavetjes, pampertasjes, zakdoekhoesjes, hoedjes voor de verzoringsdoekjes en boodschaptasjes worden ineengeflanst. Er spoken nog leuke dingen door mijn hoofd, maar daar heb ik geen tijd meer voor spijtig genoeg. Ach ja, het is een trial en we zullen zien of er wel mensen zijn die geld willen spenderen aan mijn spulletjes. Daarom laten we de juweeltjes, broches en portemonneekes maar achterwege... Voorlopig.
Ik heb me wel voorgenomen het vrolijkste standje van de markt te maken, dus stipjes en vlagjes alom.... Foto 's volgens nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten