zondag 7 oktober 2012

oh so cosy

Het zusje van mijn schoonzusje kreeg een kindje. Dus vroeg mijn schoonzusje of ik geen babydekentje kon fabriceren voor de nieuwe aanwinst in hun familie. Uiteraard wou ik dat met veel plezier doen, zeker omdat ik nog nooit een dekentje gemaakt had. Ik heb het wel geweten! Dat stomme fleece-stof werkte niet erg mee ondanks de duizenden speldjes.... Het tornmesje was mijn best vriend namiddag. Na veel vijven en zessen is het uiteindelijk wel gelukt, maar ik heb toch een vraagje voor jullie : Hoe zorg je ervoor dat je katoentje niet gaat 'blazen' ten opzichte van de fleece? Alle hulp zeer welkom! Ondertussen kan u mijn eerste dekentje hier kritisch aanschouwen. Van de rest van het stofje naaide ik nog snel een slabje en een pampertasje.







2 opmerkingen:

  1. ik had dat probleem ook steeds, en ik heb me een boventransportvoet gekocht. Niet goedkoop, maar de investering dubbel en dik waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier hetzelfde, die dekentjes zien er altijd super uit, maar ik krijg dat ook nooit fatsoenlijk. De tip van Annelies hierboven is misschien de oplossing, dat moet ik dan ook maar eens overwegen ... (Op de foto ziet het er nochtans goed uit, hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen